söndag 11 maj 2014

Många espresso blir det

efter en vaknatt på båtklubben. Kan ju inte vända på dygnet, så inget sova före, två timmars sova efteråt, mellan åtta och tio.

Vilket blev att hela förmiddagen blev en seg tillställning, men efter lite kraftord från överheten till underheten, blev det frukost med hemmagjord smothie (utan sötad yoghurt) vid tolv, i väntan på frukosten sorterades de sista pappren inför och efter årsmöte och efter frukosten en tur ut på bygden för lite ärenden. Jag hade ju två par byxor på kemtvätten som jag glömt och apropå glömma, trodde jag att jag glömt mina innegympaskor på gymmet. Kanske jag har, men de fanns inte kvar.

Förresten tänkte jag ta en promenad till och från gymmet, men när jag gick 25 meter till Styrelserummet höll jag på att frysa ihjäl. Så där av bidde inget.....

Medan jag åsåg Per Morberg tillagandes hjortinnerfile med duchess potatis och murkelsås, tillagade jag mig en omelett med köpta skogschampinjoner och charlottenlök.

Visserligen är det hockey snart - men jag tror att Sverige får spöa Tjeckien utan min support ikväll. Klarar jag första nedsläpp är det bra - förmodligen för att jag har hjälpt hjärnan att stänga av, inte bara med sömnbrist utan också med två glas vin.

Och kisse haltar nu på höger fram och hickar och rapar efter varje måltid. Vill inte...........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar