torsdag 29 maj 2014

Ett jäkla sätt att fira 33-årsjubileum på

Datorn har rasat. Den har indikerat ett tag nu att den levt sitt eget liv, så jag plockade lydigt fram externa hårddiskarna och började så sakta göra backuper. Efter två kvällar kräver helt plötsligt den externa hårddisken att den ska formatteras. Och därmed tappa allt som redan finns på den, dvs tidigare backuper.

Stön

Plockar fram den andra externa hårddisken. Datorn hittar inte ens den, den står bara och tickar.

Dubbelt stön.

Och nästa morgon står datorn och tuggar med Recovery skrivet över hela skärmen - varvid den raderar allt som finns i den, inkl alla dokument för Bostadsrättsföreningen.

Lite har jag hittat tillbaka men hur får jag tillbaka hela mitt musikbibliotek i Itunes? Någon??

Sedan gick glödlampan i badrummet igår. Skulle köpa ny på Coop men gav upp - en hel vetenskap.

Den 27 maj 1981 var det onsdag och dagen före Kristi Himmelsfärd och då gick jag och några arbetskamrater på krogen - resten är historia, eftersom Ralf och hans arbetskamrater så småningom dök upp på samma krog.  Vi är fortfarande skyldiga hans dåvarande personalchef två öl.

Men bara för att det är 33-årsjubileum behöver du väl inte sabba datorn?? Om du inte är snäll går jag inte ut och plockar några liljekonvaljer åt dig, så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar