tisdag 6 maj 2014

0-0

I Fru Holms trasiga-saker-liga, stod det i går morse noll-noll. Efter lite tips från handgångne män, fixade jag food processorn och fick loss vispen. Då visade det sig att Iphone sagt upp bekantskapen med mailprogrammet. Fanns inte tid att fixa det där och då, men igårkväll så fick jag tid att ominstallera.

Igårkväll var det arbetskväll på båtklubben. Oljade in sisådär 75 meter brygga. Inte ensam dock, igår var det många som dök upp och hjälpte till - rekord faktiskt. Och tre (!) damer.

Första gången jag hamnade i arbetslaget för oljning, var vi tre stycken på en hel brygga, man tyckte i den gamla regimen att det var lämpligt arbete för icke arbetsföra pensionärer och fruntimmer. Vi räddades av att man köpt alldeles för lite olja. I år hade vi till och med riktiga borstar, inte avlagda piassa kvastar. Det går framåt för mänskligheten...

Katten börjar bli lite mer lagad också, även om hon fortfarande verkar ha halsbränna då och då. Nu har hon redan lagt sig till rätta i fönstret  i arbetsrummet, så att matte når ut med en hand då och då. Men hon är inte riktigt på topp, det är hon inte.

Det är inte matte heller. Efter att ha kört stenhårt fysiskt under långhelgen, lyckades jag vända tillbaka dygnet och sova på nätterna. Det räckte med en dag på jobbet så är jag tillbaka. Eller också är det mardrömmarna, helt sjuka och långa som romaner. Skulle antagligen kunna skriva romaner om dem, burlesk från igår natt när skådespelaren Jonas Karsson var revisor och anklagade mig för att betala fakturor från Sturegallerian. Scenen? Ett lite udda inrett varuhus i tre våningar med en hiss i gjutjärn som tog en person i taget och som man fick klättra ner från i repstege när man kom till tredje våningen.

Nattens dröm var mörkare och mer förtryckande och slutade med en sax i bröstbenet. Gjorde rätt ont och att det var svårt att andas och förhindrade sömn efter kl 3. Mer drama än burlesk alltså

Dessutom har jag träningsvärk i magen efter gårdagens bryggjobb.

Nu ska arbetsdatorn plockas fram, startas upp och dagens id ska börja....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar