onsdag 25 december 2013

Ddagen

Blev som väntat trevlig och intensiv. Ia fick ett nytt sällskapsspel i julklapp, detta användes flitigt med stort intresse och intensiva diskussioner. Får väl trava ner till grannen och be om ursäkt idag.....


Nej, det är inte efter middagen och sällskapspelet - det är under den årliga Kalle Anka timmen innan middagen tar sin början. Det är ett bra tillfälle att ladda upp på............
 

Middagen kräver stor koncentration. Dels för att elektiska lampor är förbjudna och allt äts i skenet av levande ljus (och några ledlampor). Efter alla klagomål om att man inte ser vad man äter, har jag laddat upp med ljuuuuuuuus - hela bordet fullt.

Dels krävs det koncentration för att hitta maten i alla skålar och byttor - även om tycker att jag dragit ner på antalet rätter.
Å andra sidan är det jäkligt tomt i skåpen på porslin, på slutet blir det lite panik att hitta skålar och fat till allt.
För att inte tala om att sedan försöka lägga tillbaka i ursprungsburkar och plastlådor.
Och packa matlådor med rester och skicka med sondottern med sambo hem. Lite blev jag av med.
Men de glömde sin Mulled Cider och sina crumpets. (Som jag köper till Kaneda och som Jennie äter upp)

Sedan kom tomten, och sedan var det som sagt sällskapspel till sena natten. Och äntligen drack Ia upp sin Captain Morgan som jag köpte för sisådär fem år. Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar