tisdag 26 augusti 2014

Varma sommardagar i all ära

men jag tycker att det är lite mysigt när regnet smattrar mot rutorna, och man kan sitta och jobba i morgonrock fast klockan är över tio.




Det blev inte så mycket uppdaterat här i helgen, men det blev några Facebook inlägg istället, för ovanlighetens skull.
Och roligast var att få umgås med den här tjejen som jag inte träffar så ofta - och som var i sjunde himlen när hon fick umgås med "sin" Isolde i tre timmar

"Min" häst var nog gladast att få komma hem igen (om man tänker på tempot hon höll på tillbakavägen). Hon var också lite sur över att jag fegade ur de vildaste galopperna och höll henne i skritt. Efter tre stycken fallit av (inte någon Holm) så tyckte jag inte att man skulle utmana ödet. Men Jennie vann en galopp och Charlotte den andra.

Nu väntade de bara på att vi skulle åka iväg, så de fick gå ut i hagen och berätta för de andra hästarna vilka tragiska klumpar de släpat omkring på.

Visserligen är det bara tisdag idag  - men lördagsmiddagen är bestämd. För oss som inte är vegetarianer och som kan tänka oss att äta Chili - i massor i olika smaker....


Kisse har funnit en utmärkt ursäkt till att sova bort dagen och har dragit ditt överkast över huvudet i sängen, bara rumpan syns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar