lördag 16 augusti 2014

Ny tideräkning

Egentligen, asså' riktigt egentligen, skulle det här varit min sista semestervecka.

Men lite incidenter veckan före störde semesterron, och jag bestämde mig för att åka in måndag och tisdag och åtgärda det värsta. Men när tisdag lunch kom och jag knappt hade börjat med mina två topprioriteringar,  utan fått kasta mig in i andra kriser, gav jag upp, tog bort out of officemeddelandet på mailen och kastade mig in i verkligheten.

Så nu är det full fart igen och ny tideräkning.

Men även privat är det lite full fart. Efter att mest ha gått och dragit benen efter mig sista dagarna på semestern, är helt plötsligt kalendern full med sociala evanemang. Bowling med grannarna igår (O'Learys har öppnat i gamla Centrum  - kors!!), bortbjuden på lunch i Trosa idag, kräftskiva hos Gunnel på onsdag (stäng av SKYPE!!), Femkamp på Grönan med jobbet på fredag, och rida islandshäst på Beatelund med två sondöttrar nästa lördag.

Stackars kisse.......

Jobbade hemma torsdag och fredag och när jag hade allvarligt samtal med chefen om höstens prioriteringar, så hjälpte hon till med anteckningarna i alla fall.


Av samtalet förstod hon att höstens prioriteringar betyder en del egentid för hennes del och kattvakter som kommer på besök

Så i protest lade hon sig på anteckningsblocket..................

Själv beundrade jag hur Pinochios näsa växte, medan samtalet pågick...............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar