lördag 9 augusti 2014

Dag 29 - Gosa, gosa, gosa

Lämnade in laptopen på SPA, efter att först stått och tittat i 40 minuter på hur en tekniker försökte starta om den med i stort sett alla knep jag redan provat.

Nu ska jag få tillbaka den inom 48 timmar, nollställd på riktigt, det var väl några bilder till jag borde sparat - men ja, ja.... Och så tror man ju att det ska gå på garanti, eftersom den köptes i juni, men branchen kan alltid hitta på ett nytt fel som inte är garantifel "utan någon annan sorts fel". Ja, ja....

Efter den pärsen åkte jag ut till Gålö och gosade med Rune - kameran låg kvar hemma - som vanligt. Fikade och pratade strunt och sedan fick resten av dagen gå i slapphetens tecken, dels på balkongen, dels i TV fåtöljen.

Har inte drömt på länge, länge nu, men inatt var det dags igen. Först så var det någon som hade dött och som nu låg på lit de parade, dock under en ställning med skynke, i en lägenhet här i bostadsrättsföreningen, hemma hos någon tant. Jag var inbjuden men tackade ödmjukt nej och vaknade därefter kvart i tre med ett mycket djupt andetag. För att finna att jag krupit över till Ralfs säng och låg platt på rygg med täcket prydligt över mig. Hmmmmmmmmmm, hur gick det till (vanligtvis sover jag i stor hög med täcket diagonalt, ihopsparkat, knölat under mig, överkastet över fötterna och kuddarna runt omkring mig i spridda högar)??

Efter någon timmes TV-tittande kröp jag tillbaka till sängen och tillbringade nästa sömnpass med att spring runt en flygplats och leta efter min stora resväska som skulle transfereras från det flyg från USA jag kommit med till flyget hem till Stockholm. Alla pekade vänligt åt vilket håll som väskan skulle finnas på en bagagevagn, men ingen väska fanns. Däremot var det en flygplats med väldigt många och långa korridorer.

Nu ska jag väl ta tag i denna häringa dagen också. Bilder blir det inga förrän jag får tillbaka min laptop.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar