torsdag 7 augusti 2014

DAG 27 - felprocenten 100%!!

Utflykt - kameran kvar hemma

Utflykt till Waxholm -.blev Norrtälje. Viss okoncentration i samtalet med änkekollegan orsakade fel vägval - och att sedan ta sig över ostvart bland alla nybyggen (var f-n kom den tunneln och motorvägen ifrån) fick oss att landa på E18 norr om Waxholmsavfarten - men änkekollegan har aldrig varit i Norrtälje, så vi gjorde en liten happening av det hela. FYRA loppisar!!!! Och en väskaffär, tyvärr.

Spindel à la grande i badrummet när jag skulle duscha - och när jag i panik spolade vatten på den anföll den genom att hoppa!! Högt!! Tog jätte mycket tid och mycket "dö din jävel" innan jag fick ner den i avloppet i duschen. Dessutom bröt jag en nagel när jag skulle slita upp locket till avloppet. Alternativet hade varit att springa ut på gården näck och skrika på hjälp. Så det var bara att kämpa. Nu står en skurhink ovanpå avloppet så att den inte kan lyfta på locket och klättra upp igen. Att städa vattenlåset i badrummet står på agendan. Väntar några dagar, tills jag är säker på att den simmat hela vägen till Käppala....

Datakrasch - trots att min hemmadator säger att den är ansluten till internet så kan jag inte ansluta till internet. När HPSupporten kör en check, så svarar den att datorn inte är ansluten till modemet. Vilket den säger att den är när man kollar internetaccessen. Modemet säger att det är online och linken fungerar. Min jobbdator fungerar med uppkoppling (tyvärr) och Wifi fungerar.

Eftersom Iphone sagt upp bekantskapen med Yahoo, är jag nu blind och döv.

Ge mig en PC Wizard - Nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Failure day - i kubik och kvadrat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar