måndag 18 augusti 2014

30 långa år

men roliga, intensiva och kärleksfulla. Idag firar jag min 30 åriga bröllopsdag. Röda rosor, levande ljus i minneslunden, levande ljus, musik och rött vin härhemma.

Igår rev jag min stökiga, överfulla, övermöblerade balkong i molekyler, slängde, plockade undan och städade med tandborste (och ivrigt dammsugande till Bezzie's stora irritation). Så ikväll har jag filosoferat på balkongen, skickat kärleksfulla tankar och kliat katten bakom öronen och på magen.

Och brutit av en framtand, ja kronan då, den är ju redan fixad två gånger. Vilket sätt att fira bröllopsdag på - 5000 (minst) i tandläkarräkning.

Det är bara att ringa imorgon bitti. Tack, älskling, det var inte det jag bad om vid mitt besök i minneslunden................



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar