lördag 2 augusti 2014

Dag 22 - oplanerad dag

Sedan jag kom hem från Värmland, har jag inte bara haft min egen katt, utan även grannens katt att ta hand om.

Det innebär att jag kunde blivit utskälld av två katter när jag kommer hem, efter en lång dags utflykt - men Gonzo är bara tacksam för lite uppmärksamhet, lite Whiskas i gele (och jag tycker att Bezzie's blötmat luktar illa) och att jag sitter där en stund och läser lite eller lyssnar på en bok. Och öppnar upp inglasningen på balkongen och lite fönster så att vi kan få in lite luft.....

Tycker lite synd om den runda lilla fotbollen med felmålad mustasch, som söker närhet och kel nästan desperat, men nu är semestern slut för tvåbeningarna, så från lördag är allt som vanligt.

Men fredag morgon hade jag lite dåligt samvete, för båtutflykten tog på kroppen och det var en seg start, så hon fick vänta innan hon fick lite sällskap,

Men efter att den uppgiften fullföljts, så blev det lite bättre, lite städning, sortering av tvätt som låg spridd här och där, två nya omgångar tvätt, lite undanröjning i köket - och äntligen plockade jag upp kassen med loppisfynd från Värmland. Fick bara gå på en loppis dock.......

Och en annan typ av loppis, drog iväg till Kungens Kurva och tittade på en fåtölj som jag inte ska ha. Men en liten utflykt blev det. Letade efter en panama hatt också, utan resultat. Men hittade oplanerade dukar på Hemtex - som om jag behöver lite fler dukar........

Och båtköparen som försvann är fortfarande försvunnen.....

Men skönt med en liten oplanerad dag - tillåter mig inte sådana så ofta. Så oplanerad att jag koncentrerade mig väl på inköpet av middag - och totalt glömde frukost.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar