lördag 2 augusti 2014

Dag 23 - totalt oplanerad morgon............

Vaknade vid sex, slötittade på TV, väntade på dagens första nyheter vid åtta - somnade typ fem i åtta.

Somnade om fler gånger kan jag meddela, i korta perioder, jag tror det är dags att sluta ha semester och börja jobba igen.

Eftersom gårdagens shopping inte inkluderade frukosten hade jag många planer på att ta en promenad och inhandla dylik.

Vad det blev efter alla sovkollapser? Det blev bikini på, Coop med färdiggjord macka på VITT bröd, två färdiggjorda smothies och två nektariner, och Stora Sand. Upptäckte när jag kom ut att jag glömt båtkudden och brassestolen dog en dramatisk död första veckan på semestern och har inte ersatts - det finns nämligen inga att ersätta med. Det har varit en sådan sommar!! Det finns inga fläktar heller........

Men det gick bra med ryggsäcken och kameran som huvudkudde. Badade, jämfört med Michigan har vi varmt i vattnet, men eftersom sjöbrisen legat på också ganska slemmigt vid strandkanten.  Tio meter längre ut är vattnet absolut glasklart - och varmt (Yepp, rub it in)

När jag kom var jag nästan ensam, när jag gick var jag inte ensam, var kom alla ifrån? Jag hörde dem inte komma, men hörde desto mer när jag gick därifrån, spädbarn gillar tydligen inte riktigt den här klibbiga värmen. Det gör inte gamla hemma, och eftersom nedmonteringen som våra politiker ägnat sig åt av sjukvården, finns det ingen vård att ge dem. En modern form av ättestupa - värmeslag!

Det mest dramatiska var väl annars att rädda livet på en humla, som höll på att drunkna. Det var startsvårigheter från blöt sten, särskilt när man blivit översköld av några svallvågor från båtar.

Nu har jag i alla fall handlat frukost till imorgon, eftersom imorgon är det utflyktsdag igen - var beredd på bildbomb. 11 timmar, stackars Barbro somnade på utflykten i torsdags och den var på bara åtta timmar. Och imorgon är det stort sällskap och en och annan pilsner. Det blir spännande, men det finns aktersalong så vi får väl lägga henne där. Åldern ursäktar allt.

Har dessutom handlat dyrbara abborrefileer som strax ska stekas.

Efter handlingen åkte jag tillbaka till Ingarö och lämnade en liten tribut i minneslunden. Det var länge sedan sist och när jag väl kom dit, kändes det väldigt bra. Men som vanligt kom jag mitt i ett jättebröllop, det var nästan lika många bilar som på Ralfs begravning. Shorts och linne och bröllopskläder, ja det är ju också en mix. Men det får de väl stå ut med.



Och så har Jennie och Charlotte rullat med i dagens karnevalståg i Pridefestivalen. Jennies lösögonfransar är ju något imponerande

Medans Lotta klarar sig på naturlig skönhet


Att de rullat? Större delen av RollerDerbysamhället är aktiva inom HBTQ rörelsen, så det var rullskridskor som gällde. Dock inte på tunnelbanan!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar