tisdag 5 augusti 2014

Dag 26 - arbetets och förhandlingens dag

Idag åkte jag till kontoret - det har ju trots allt Air Condition. Och så städade jag lite mail - kom till J när jag sorterade dem i bokstavsordning, och deltog i det telefonmöte som England tyckte var så enormt viktigt, så att det måste ske på min semester. Det tog 20 minuter, och resulterade i ett " jag ska kontrollera det"

Åt lunch med två kollegor, när vi kom ut från sushirestaurangen så regnade det. Alldeles varmt. Kunde lika gärna stått i duschen. Det ÄR värmebölja.

Vid tre var jag dödstrött, packade ihop och åkte hem.... På fikastunden innan jag åkte hem, så diskuterade vi hur duktiga "somliga" var som joggat eller powerwalkat trots hettan.

Så jag gick ut och trädgårdsmästade i två timmar. Nu har jag så ont i höger axel att jag inte kan sträcka ut armen, utan måste hålla den böjd. Så det så

Så har jag grävt upp hela rabatten, rensat Näva (som jag kommer att få rensa ett par månader framöver), klippt ner de söndertorkade fläderbuskarna och krattat hela skiten. Förresten fick ett tiotal megastora maskrosor i gräsmattan flytta till maskroshimlen och rhododenron rabatten i bakgrunden rensades från nate


Lovade ju uppdatera bilder på "min" sibiriska tistel, när den började blomma mer. Voilá!! inkl 24 humlor och 37 bin - en populär rackare

Och allt i lila - även bladen och stjäkarna blir lila när blomman slår ut

Orgie i lila

Tapper liten sak - de är ju sååååå söta

Och så envisa, efter mycket kravlande når man toppen....

Förhandlingens dag? Upptäckte en megastor Värmlandsfästing under hakan på lilla fröken. Krävdes några timmars förhandling innan jag fick ta bort den (och den gick sönder, uurrrkkkkkkkkkkkkk). Vill inte dela säng med megafästing (vilket jag ju i praktiken gjort nästan en vecka - dubbeluurrrkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar