lördag 28 december 2013

Utkyld

Förmiddagens promenad innebar värmeslag pga för mycket kläder. Vid en snabb vända hemma för att hämta skräp till återvinning och miljöstation efter promenaden, skalades några lager kläder av - jag skulle ju bara langa skräp, tända ljus i minneslunden och handla lite, bilburen mellan de olika uppgifterna.

Hmmmm. Följde upp stavgångspromenaden med en bilpromenad nedåt Fagerholm och tog en smärre promenad ut för att fotografera lite. I spöregn......

Man behöver ju inte bo vid havet för att ha hyfsad sjötomt

Nog räcker sjön till en  otpimistjolle - eller Hobiecat?

Inte bara sjötomt utan den eftersökta egna ön med egen bro erbjuds också

Och djupt in i skogen har vittrorna tänt en julgran

Ingarö kyrka har en fin liten lykta för gravljus, förutom de som också brinner i minneslunden. Bra när det blåser

Det var ljuständningen och fotograferingen som kylde ner mig fullständigt, blir nog aldrig varm igen.

Inatt har jag drömt och drömt och drömt, till och med om mamma. Den drömmen var om möjligt ännu rörigare än när jag drömmer att Ralf är här och ska hämta mig för att följa med.

Följa med till vart?????

Annars var jag lite stolt över mig själv imorse. Var uppe och gav katten frukost vid fem, lade mig i soffan och tittade på ett gammalt reprisavsnitt av Skärgårdsdoktorn, somnade och sov till strax efter åtta. Duktig kicka!!

Och inte nog med det, därefter tog jag det lugnt. Småplockade undan lite, åt lite frukost, tittade lite till på tv, vattnade blommor,  tittade lite till på tv. Kom faktiskt inte ute förrän kl elva.

Med lite kraftansträngning så kan jag låta bli att ha aktivitetsnoja och hysteriska "jagmåstegöranågotannarsblirjagtokig" anfall.

Å andra sidan blir man varm om man aktiverar sig lite.

Nu ska jag aktivera jobbdatorn och göra en insats för mänskligheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar