fredag 27 december 2013

Jag var inte först på jobbet idag -

men definitivt ensammast på hela kontoret. Bara jag på hela min avdelning.

Ljuvligt!!!!

Och dessutom resulterade det i årets renaste skrivbord och rensning av ett antal uppklistrade lappar och utskrifter, en megarensning av projektmappar, en del bråttom mail flög ut genom fönstret och en projektsummering för 2014 är gjord och skickad till chefen.

Känns fantastiskt. Nu ska mapparna i Outlook och Microsoft rensas i helgen här hemifrån, och de mappar jag hittade sista halvtimmen jag var kvar på jobbet, ska sorteras upp och arkiveras.

Hittade en del projektmappar som jag först tänkte slänga, men som nu får sparas. En gång i livet kan jag behöva dem för att kunna förevisa att jag faktiskt rapporterade allt till centrala projektgruppen - även om ingen tog notis om det hela.........

Härligt nöjd med dagen. Sedan skulle jag möblera om i diskmaskinen lite - och det gick åt helvete. Efter en svettig stund fick jag tillbaka den lilla ploppen - åt fel håll.

Får bli morgondagens projekt - nu vet jag i alla fall hur jag ska göra. Den här diskmaskinen och jag har fått fel start i livet, undrar om vi någonsin blir vänner igen.

Imorgon blir det storm igen - funderar på tjocka halsduken, mössa och en uppfriskande promenad i motvind. Det kan lätta upp humöret lite..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar