söndag 14 juni 2015

Arbetslägrt - kort rapport

Igår var änkekollegan här och med medan jag bar ner köksskåpens innehåll från gamla lägenheten plockade hon in i skåpen nya lägenheten. Faktiskt var vi så duktiga, så att det blev lite problem att äta frukost imorse.

Mest glädjande är att jag fortfarande har ganska gott om plats i skåpen, trots att mycket burits ner.

Sedan åkte vi och spenderade Barbro's pengar, eftersom jag övertalat henne att köpa ny TV fåtölj. Därefter kollapsade vi framför prinsbröllopet och recenserade klänningar ett tag.

Idag blev det arbetsläger. Rensade ogräs på föreningens gräsmatta, det blev en hel korg full. Skrapade bort mossa och grästuvor från och mellan plattorna på min uteplats, det blev en hel skottkärra full.

Grävde om en tredjedel av rabatten där häcken stått, rensade bort gamla rötter och skräp och sågade av ett träds rötter, cirka två meter. Sorry! Fyllde på med kogödsel och myllade ner och fyllde på med en stor skottkärra jord, krattade och blandade. Satte ner några ledsna blommor som jag haft på balkongen men som nu stått och förtvinat i krukor i väntan på bättre  behandling. Har faktiskt köpt ett vårdträd idag, som planterades ner, flyttade övervuxna jordgubbsplantor från övervuxna planteringslådor och satte ner, under devisen går det så går det.

Sedan kollapsade jag.

Målaren var här en kort stund och målade klart första omgången i vardagsrummet och köket, imorgon målar han andra omgången och färdigställer, och förhoppningsvis börjar han med hallen. Så på tisdag är han klar. Snickaren kommer på tisdag och får börja med klädkammaren och bokhyllorna i sovrummet, för att sedan ta tag i färdigställandet av skafferiet. Han har att göra, jag har nog inte talat om att det ligger 34 konsoler och väntar på honom.

Fått offert för inglasning av uteplatsen men ingen starttid, och plockat ur alla ytterkrukor ur kistan på balkongen.

Så lite blir det gjort

Tur är det att Barbro hade med sig en stor, utsökt Jansson igår. Det finns kvar så det räcker idag, tid för matlagning är minimal - liksom intresset för densamma. Tur att det finns sushi..

Nu ska jag läka min värkande rygg............ och starta jobbdatorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar