söndag 7 juni 2015

Getting there.........

Nästan tomt i förrådet. En låda gamla tapeter hade gömt sig bakom vattenslangen och jag vågar inte riktigt ställa dit möbler förrän jag bor där lite mer permanent. Å andra sidan är det fullt i andra förrådet, men ändå ganska bra organiserat. Det är fyra stolar som bekymrar mig (och två till kommer)

Häcken borta - jestanes vad ljust och luftigt det blev. Tog drygt två timmar för ett ungt och idogt par. Som tack ansade de mina ängar.... förlåt, gräsmattor. Tack!  Barbro kom en stund och tillsammans rensade vi rötter och ogräs, och bar ner de få blommor jag har på balkongen. Hortensiorna fick ett temporärt hem i den nya rabatten och hämtade sig ganska omgående efter att tidigare vanskötts  i krukor.

Så idag ska jag leda upp ryggen gnom en promenad, packa fnuttel som står på balkongen, rensa bland ytterkrukorna, bära ner så mycket jag vågar ställa ner, och kanske packa ner böckerna i bokhyllan.

Samt hämta mitt köksbord och mina stolar på Mio, de kom en vecka för tidigt. Hur jag nu ska få in köksbordet i bilen själv och ut det själv och in i lägenheten.

Samt åka och köpa ett tält till Alice, hon fyller två imorgon. Jag skulle gjort det förra veckan men just nu är det liiiiiiiiiiite rörigt, så dagarna går lite för fort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar