onsdag 10 juni 2015

Det finns hopp!

Målaren har återkommit efter drygt en veckas frånvaro och diverse ursäkter. Sovrummet målat och fondväggen som är så mycket - "Not me" - den är wild änd crazy........... - tapetseras imorgon. Passar bra för imorgon levereras sängen. Och inredningen till skafferiet och brickskåpet. Av en händelse blev jag av med gamla inredningen till städskåpet ikväll - halleluja. Men var är spisen?????

Får nog ringa en "Vi köper dödsbo" firma för att bli av med soffa, sänggavel och köksbord med stolar.

Varit på IKEA ikväll, vilket var en förhållandevis bra kväll att åka till nämnda varuhus på. Tyvärr hade IKEA bemannat kassorna efter samma tankesätt, så där tog det stopp ett bra tag. Längst tid tog det att hitta den utställning jag letade efter, hade inte aaaaning om att man gjort utställning av väggfasta hyllor i ett undanskymt hörn mellan mattor och lampor.

Och jag erkänner - det är jag som tömt förrådet av konsoler. Kassörskans blick var något undrande. Snickarens blick kommer mer att gå åt det desperata hållet.............

Imorgon mig hämta Elfa system. Det bliva dyrt - mycket! Å andra sidan har jag hittat bra plats för Ralfs farfarsfars väggklocka. PUH!!!!! Annars hade det spökat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar