fredag 5 juni 2015

Många alternativa rubriker finns det

Håller tidsschemat - nope? I min tankevärld så skulle förrådet vara tomt nu. Fick omförhandla det. Några kvällsaktiviteter med motionslopp och styrelsemöten, samt det faktum att jag mätt upp lägenheten till millimetern men inte förrådet, satte käppar i hjulet.

Arbetsskada, beroende på att den hylla jag hade i mitt förråd var dubbelt så stor i det nya förrådet, gjorde att jag fick montera ner den, samt gå till Biltema och köpa en ny lagerhylla. Som skulle skruvs ihop med 40 skruvar. Har skavsår mitt i handen av skruvmejseln och brännsår på tummen, eftersom jag lånade en skruvdragare, misslyckades och råkade ta i en glödhet skruv. Jag har inte tumme med skruvdragare och bits. Samt att jag hade jätteträningsvärk i låren igårkväll efter att ha krälat omkring på backen, alternativt stått framåtböjd över eländet.

Nåväl, nu står det nämnda eländet i förrådet och skäms, säkrat med  ett band i nätet. Så ikväll så............

Imorgon kommer det ett par och gräver upp häcken, lycka till, jag ska ändra annonsen på soffan och matbordet och sänka priset, lägga ut sänggaveln för försäljning, för det har jag glömt. Mio hotar med att matbord och stolar kommer idag, vilket jag inte har plats för. Målaren klev in så entusiastiskt i måndags, skar ner tapetskarvar och spacklade allt utom hallen - och försvann. Ringde igår och sa att han inte kommer förrän på måndag. Visst sa ja, snickaren kommer nästa måndag, no further comments.

Och så åker jag till Värmland över midsommar. Inte så bra men kanske bra, är lite i högvarv.

Utmattad? Sov till tjugo i åtta. Visserligen satt jag uppe mellan fyra och fem -men ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar