måndag 1 juni 2015

Öppen plånbok

Ja, så känns det när man ska flytta. Köpte färg och spackel och tapetklister idag. Och jag som tyckte att tapeterna var dyra................

Nycklarna mina, skyldig banken för två lägenheter, målaren håller på för fullt (närmsta grannes svärson) och snickaren (granne i samma hus) har varit och kikat på vad han ska göra när det är hans tur.  Skåpinredning kommer nästa vecka till köket.

Började flytta över förrådet. Det sprack. Den hyllan som jag släpade dit, ska jag släpa ut igen. Måste ha mindre hyllor. Och flyttlådan med julkrukor ska saneras.  Behöver man ha 30 julkrukor när man bor på 57kvm?

Varit till miljöstationen med ett lass skruvar och muttrar och skräp. Bilen redan fylld med nästa lass. Mer blir det.

Och bjudit in änkekollegan att fixa den nååååågot vildvuxna gräsmattan. Glöm gräsmatta! Ta fram trimmern!!!!! Hon hånskrattade just via SMS.

Nu köööööööööör vi - fast imorgon är det Blodomloppet. Jäkla masshysteri med träning numera . Flytta istället  - det går lika bra. Kolla Endomondo på Facebook! Fast jag glömde stänga av den när jag var klar................. Så sista kilometern är lite snedrapporterad. Men jag gillar kartan.
 Och egentligen var det fyra kilometer, glömde starta när jag tog de första varven...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar