fredag 25 mars 2011

Eftersom jag ändå sover som en kratta

så har jag läst igenom alla gamla inlägg från februari och mars - när började det gå fel, när missade jag varningssignalerna?

Ja, inte vet jag, det är väl bara att man blundar för verkligheten när man står mitt i och bara letar efter de positiva tecknen. Och att alla proffessionella hela tiden pekade på att jag måste få honom att äta. Och det var ju inte lätt.

I helgen ska jag skicka iväg diverse papper, jag har nu fått dödsattest och släktutredning från Skatteverket. Så nu kan jag på allvar skicka iväg begäran om avslut av konton och annat, samt beställa saldobesked per dödsdag. Ska skicka iväg begäran om att få askan spridd över en fjärd i skärgården också.

Och så ska jag vara ute hela lördagen och jobba med föreningens trädgård. Då kanske jag kan bli så trött att jag sover ordentligt. På söndag ska jag hem till äldsta barnbarnet och titta på filmer från hans och kompisens världsomsegling. Det hade Ralf tyckt varit jättespännande! Att så se filmerna menar jag, själva världsomseglingen deltog vi aktivt i för ett par år sedan. Två 23-åriga grabbar i en åttameters Vega ute på oceanerna 30 dagar i taget utan kontakt. Jo, de vet hur de ska hålla en på tå, de där små liven!


Jesper i pappas stoora båt den dagen vi vinkade av deras avfärd i deras lilllla båt inför världsomseglingen (de kom till Tonga och där tog pengarna slut)



Och som liten plutt när han fick en batteridriven motorcykel av sin farfar i ett-årspresent. Örn örn!!!


1 kommentar: