tisdag 29 mars 2011

Ändrade beteenden del II

Att låsa dörren

Sakta, sakta börjar jag lära mig att låsa dörren från insidan när jag kommer in. Det har aldrig varit min uppgift, husets väktare avslutade dagen med att släcka lampor och låsa dörren innan han gick till sängs. Har sovit med olåst dörr ett antal nätter de senaste månaderna. Men jag börjar lära mig. Särskilt igår - då jag låste direkt när jag klev innanför dörren. Fast nycklarna satt kvar i låset på utsidan.

Bädda sängen

Numera bäddas sängen varje dag, en uppgift min djupt saknade man inte fann så nödvändig. Å andra sidan - när den görs i ordning för natten, viks bara överkastet ned mot fotändan. Ett beteende som Ralf kunde bli lätt irriterad över, det ska inte ligga något tungt överkast över fötterna när man sover. Men katterna uppskattar det i avsaknad av ett täcke att ligga på och det gör det enklare att bädda.

Det kommer nog mera i samma kategori...............

1 kommentar:

  1. Skrattade till när jag läste.
    Flåååååååt *fniss*
    En fördel är om nycklarna är inne men bra att du låste dock. *ler*
    Nu har tulpanerna gjort sitt.
    Tack ! Dom var jättefina
    Kram

    SvaraRadera