söndag 6 mars 2011

Tantalising nights

är väl inte rätt beskrivning, men något åt det hållet.

Ralf sover så dåligt på nätterna. Han kan bara ligga på rygg, annars gör det ont i magen. Ligger han på rygg för länge så får han ont i axlarna,skuldrorna och ner i magen.

Inatt var han överbevisad om var femte minut att han var kissnödig, utan att vara det. Han envisas med att sitta på sängkanten och halvsova, vilket innebär att jag ligger vaken och väntar på att han ska somna och ramla framåt. Ett tag lyckades jag få in honomi vardagsrummet och sitta i vår fällbara fåtölj. Slog på TV'n som sömnmedel, men då var det naturligtvis en fascinerande film om ANC i Sydafrika med Tim Robbins, så istället vaknade vi till.

Försökte sova igen, Ralf upp och ner, gick in i vardagsrummet, tillbaka igen. Vilket innebär att en halvtimmas sammanhållen sömn känns mer normalt just nu, men inte särskilt nyttigt för någon av oss.

Ätandet är som det är, igår till frukost lyckades han äta tre stora matskedar med risgrynsgröt, vilket var en ökning med en sked jämfört med tidigare. Sedan var glädjen slut, för det var det enda han åt den dagen.

Äntligen har Calogenet kommit till Apoteket, men inte ringde de och meddelade som de lovat. Sedan insisterade de att jag skulle betala 1252 kronor, trots att de ingår i högkostnadsskyddet. Jag är inte, med betoning på inte, nöjd med Apoteket i Mölnvik för närvarande.

Tony var här igår, liksom Madeleine och Gerry. Madeleine klippte Ralf, vilket var första gången sedan oktober typ. Inte för att det är så många testar att klippa numera, men de var rejält långa.

Imorgon ska jag jaga rätt på Arbetsterapeuten, Ralf behöver en mjuk sittkudde i fåtöljen och så ska jag diskutera en sådan madrass som Linda pratar om i sin blogg. Och så ska jag träffa vår distriktsläkare, egentligen för ett celltest på en hudförändring jag har, men också för att diskutera hemsjukvård för Ralf.

Kallelserna till läkarbesök fullständig haglar in - hur ska jag hinna?

Nu ska jag servera illamåendetabletter, plocka ur och i diskmaskinen och därefter är det dags för risgrynsgröt. Sedan ska jag tillbringa resten av dagen med jobbdatorn i knät

2 kommentarer:

  1. Shit liksom.
    Snacka om att det finns gott om idioter.
    Kram

    SvaraRadera
  2. :-) bilden är nog helt rättvänd, alltså man ser nog att jag sitter på en stol :-)

    SvaraRadera