lördag 19 mars 2011

Fina katter

Jag är jättetacksam för hjälpen med att bada katter. Jag är inte säker på att katterna delar min tacksamhet, dock.....
 Istället för att känna som om man drog fingrarna genom en flottburk varje gång jag klappat dem, är det nu som att dra fingrarna genom mjukaste fjun. Men Magou tycker att Bezzie luktar lite parfymfabrik.
 Visst glänser han som finaste metall?
 Nu blev Bezzie trött på att kallas parfymfabrik och kvitterade med en rak höger. Därav Magous besvärade min, själv luktar han ju som vanligt - tycker han....
 Bezzie och jag fortsatte pälsvården i morse på mitt arbetsbord, då vi kammade och klippte de tovor som fanns kvar. Tapeten bär sina märken efter den processen!
 Och lite mer päls blev vi av med, papperskorgen fick lite påfyllning

Av hänsyn till kräsmagade, så har jag inte fotograferat filtret i duschen, men det tog sin lilla tid i morse att göra rent det........

1 kommentar:

  1. *ler*
    Troligen uppskattar dom det inte så mycket nej, men fina är dom iallafall.
    :-)

    SvaraRadera