torsdag 17 mars 2011

Konstig dag

Nu har jag sovit två nätter i rad i vår säng!! Ja, första natten blev det bara några timmar, men inatt ända till framåt fyra. Fast - jag sover inte, jag ramlar ner i svarta, medvetslösa hål, och tvärvaknar någon gång per timme med värk i hjärtat och själen.

Nåväl, vid sex bestämde jag mig för att ta mig ur soffan för idag skulle jag börja jobba. Kunde knappt  stå på benen. Så fort jag reste mig, snurrade hela världen, ungefär som  i sin ungdom när man druckit för mycket.

Jag åt ingen middag igår, och det berodde på att lunchen var mer än täckande och jag inte var hungrig. Trodde därför att det gjorde att jag fick yrsel, så jag åt frukost med filmjölk och två ägg. Snurrade iallafall. Duschade, började klä på mig, så snart jag rörde mig blev det karusell igen.

Vid halvåtta gav jag upp och däckade i soffan och sov. Och någonstans avlägset kände jag att jag sover, jag är inte bara medvetslös med kramp. Sov i och för sig bara drygt två timmar, men kände mig fysiskt betydligt bättre. Tänkte att jag jobbar väl hemifrån - men har inte gjort det heller.

Jennie och Marika tänkte komma ikväll och bada katter, så jag tog tag i mitt badrum och städade det. Sedan sköt vi i och för sig på badandet till imorgonkväll.
Visste inte vad jag skulle göra av mig själv, så jag tog en promenad ner till byn, och kom på att jag kunde äta lunch på Glasrestaurangen (som fått ny ägare). De bjöd på lunchen, för lunchtiden var slut och det var bara lite kvar. Helt plötsligt blev jag hungrig och åt tre persiljejärpar med champinjonsås. Tog bussen hem. Eftersom ändå badrummet var städat dammsög jag resten och släpade runt fikusen en halvt varv. Hittade lite mer mediciner som ska till apoteket.

Varit och handlat lite,  åkte till miljöstationen med en gammal golvmopp som stått på balkongen läänge och försöker nu förstå vad jag ska göra med resten av min tid.

Och så har jag handlat tre julklappar när jag ändå var på byn - traditioner skall bevaras.

Måste kontakta grabbarna, jag har fått mail från begravningsbyrån att vi har fått byta präst. Inte för att jag känner någon av dem, eller har någon erfarenhet av dem, men jag hade liksom fäst mig vid idén att Ralf skulle jordfästas av en ung kvinnlig präst. Nu blir det en manlig präst, som tydligen sitter i kommunfullmäktige för moderaterna.

1 kommentar:

  1. Skönt att du fick sova något iallafall.
    big hug från mig och ligan

    SvaraRadera