lördag 19 juli 2014

Dag 8 - Tavastboda - Nora Gård - Nora Gård - Tavastboda...

Tyckte inte jag hade så mycket att göra innan Värmlandsresan. Tänkte till och med ta ett par timmar vid Björkvik först, är väl sista solstunden den här semestern. Som vanligt har jag valt att åka till Värmland när det är som varmast

Som tur var blev det molnigt  i morse. Har fan hållt på hela dagen. Hur mycket småpyssel kan man hitta på? Inklusive att åka och slänga skräp samt åka till Nora Gård för lite inhandling. Ha!!! Hamnade på Tavastboda - och köpte lite kött och förälskade mig i fårskinn... Tavastboda och Nora Gård ligger på varsin ände av Värmdö. Sorry!

Åka till Hammarby Sjöstad, tanka gas och bensin, kolla olja, fylla på vindrutespolning. Visst ja, kattsand -djuraffären nästa. Byta lakan i sängen, tvätta, vika tvätt, tvätta bilen, dammsuga ur bilen, handla mat (handlade för 1300 men ingen middag till idag, så det blev en extra tur till sushibaren). Packa bilen med det jag kan packa idag, glöm inte kattens mat och kam och klosax och leksaker och godis!! Weekendväskan har änkekollegan lånat, fram med liten resväska, packa (undrar vad jag egentligen har med mig) glöm inte mediciner, börja packa necessären. Och var är 240 voltsladdaren till Iphonen? Blackberryn måste med, så jag kan bevaka vad som händer på jobbet.....Visst ja, städaren kommer medan jag är borta, måste plocka undan lite inför det, glöm inte tala om för blomstervakten att städaren kommer, visa blomstervakten hur blommorna ska skötas, dränk blommorna, flytta en del av dem från fönstren till inne i rummet . Hämta kylväskan i förrådet, ställ den på kylning, ska katten ha med en igloo, det har jag glömt, baka bröd och kom ihåg att packa ner det, hur många par skor behöver jag?

Semester var det, ja. Återkommer i frågan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar