torsdag 31 juli 2014

Dag 20 - mannen som försvan

Strax efter att jag klivit in genom dörren på tisdag eftermiddag, släpandes på allt Värmlandsbagage, ringde båtagenten.

Efter lite palaver, skulle en spekulant ringa under torsdagen för att titta på båten, provtur får bli en senare fråga.

Så tidigt på morgonen var det färd ut till södra förorterna, försedd med lite trasor och medel,  jag har inte varit där sedan innan jag åkte till Värmland.

Den första åtgärden var att plocka bort skelettet efter en svala, som förmodligen flugit in i rutan, ramlat ner och sedan fastnat mellan skrovet och grabbräcket. Bara lite vingpennor och skelett kvar - so sorry!!!!

Provstartade, kollade batterier, smörjde in lite trävirke som torkat och satt mig på däck  och väntade - och väntade. När åskmolnen började dra ihop sig, hade jag ingen lust att vara på vatten längre, så jag ställde kosan hemåt - via Nacka Forum. Så medan värsta ovädret drog över satt jag instängd i ett köpcenter.

Ikväll ringde agenten igen, spekulanten hade fått förhinder (men ej meddelat detsamma) och ska ringa igen imorgon. Fortfarande blir det ingen provtur, bara visning. Får köra på charm istället




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar