söndag 27 februari 2011

Konsten att göra sig vänner

har jag nog aldrig varit bra på.

Har nu blivit osams med de flesta receptarier öster/söder om sta'n. Inte för att jag fått tag på vare sig smärttabletter eller näringsdryck av önskad sort, men jag har iallafall lyckats tala om vad jag tycker för ett flertal. "Det är inte mitt fel", sade en liten mörk sak i Nacka Forum, men jag anklagar inte henne, bara hennes arbetsgivare. Tabletterna är sååå ovanliga så de kan man inte ha hemma och att Resource näringsdryck finns i andra smaker än katrinplommon hade man ingen aaaaaaaning om. Det fnns ju Fortinell - ja, men den är mjölkbaserad, och min man slutade dricka mjölk när originalförpackningen drogs in.

Annars har vi kämpat oss vidare med tvångsmatningen, Ralf är oväntat tålig, han som annars brukar slå ifrån sig så bestämt. Jag var borta på min apoteksodyssé i två timmar (råkade slinka in och köpa mig en kjol för ankommande vårsäsong också), men han sov bara en stund. Efter det har han ätit en halv hemmabakad frukostmuffins (tur att jag gillar att baka) med gotländsk salmbärssylt, en hel mugg te och ett snapsglas med Fortinell. Vi har tittat på två avsnitt av Pacific Band of Brothers (hade just börjat med det när Ralf blev sjuk, men nu börjar vi om) och är fortfarande vaken!!!

Mest fantastiskt av allt - han har bara mått illa en stund ikväll, inte alls under dagen. Inte kräkts. Imorgon ska jag ringa till Rehab och be om ett recept på fler illamåendetabletter.

I övrigt imorgon ska jag
- börja jobba igen efter att ha varit "ledig" torsdag och fredag
- ringa till begravningsbyrån och anmäla oss till Anders begravning den 8:de mars
- därmed ringa till Hematologen och ändra besöket hos Marie till en annan dag -eftersom det  mötet också är satt till den 8:de mars
- träffa en biståndshandläggare från kommunen för att diskutera vad Ralf kan få för stöd, när jag inte kan jobba hemifrån längre.
- väga Ralf, vilket jag ser fram emot med fasa

1 kommentar:

  1. Tja du, visst är livet sååå kul.
    Kram och Peppar i massor

    SvaraRadera