torsdag 26 april 2012

Förutfattade meningar?

Behövde rensa hjärnan efter jobbet igår, så jag svängde ner till Skanstulls Marina på hemvägen. Också för att motivera mig till att ta itu med den båt jag redan har och göra den klar, dels för att fundera på stilen på mitt nya båtliv.

Gick där och tittade på båtar, när jag blev tilltalad av en av etablissemangets medarbetare av manligt kön.

- Går du och väntar på någon?
- Nej, men jag går och tittar och funderar lite runt båtarna
- Jasså!

Sedan såg jag inget mer av honom, medan hans yngre medarbetare tog tillflykten till ett upprört telefonsamtal.

Slutsats  - äldre damer tillhör inte kundkretsen

2 kommentarer:

  1. USch för "mans" pojk snarare valpar. :-(

    SvaraRadera
  2. Kul för dem att ha ett företag som går så bra att de inte vill ha/behöver fler kunder... :(
    Ninnie

    SvaraRadera