måndag 9 april 2012

Det är dyrt att städa

Efter mikroskopiska städningen fick det bli ett extra besök hos nagelstudion för reparering av vissa naglar och ommålning av alla. Det är dyrt att städa!

Trots det tog jag tag i hallen när jag kom hem, och städade inte bara runt kattkistan, utan även bakom och under den. Dags att byta dammsugarpåse! Hade jag varit av en snålare natur hade jag öst upp all kattsand och återanvänt den.

Det är Magou som agerar caterpillar i det här hushållet och envisas med att skotta sanden utanför lådan - trots kattkistan blir det en avsevärd mängd som hamnar utanför och under.

I övrigt är Magou en lite vek kisse idag, eftersom han prövade på livet som uteliggare inatt - han smet ut på balkongen igårkväll och jag glömde honom där. Vaknade strax efter tre och konstaterade att jag bara hade en katt i sängen. Det var bara att pallra sig upp och börja leta katt i klädkammare och slutligen på balkongen. Hans skadeståndskrav är enorma i form av extra godis och kel, det spelar ingen roll att jag försöker tala om att husse glömt honom på balkongen många fler gånger än vad jag gjort.

I övrigt så har min Iphone och Itunes kommit i otakt. Lade in lite ny musik på ITunes i morse och nu kan jag inte synkronisera från ITune till Iphone, bara tvärtom. När jag tittar på mitt ITune bibliotek så finns bara den na musiken med, ska jag synka raderar jag - enligt Itune - all existerande musik på min IPhone. Tack, men nej tack, den läxan orkar jag inte göra om en gång till.

I övrigt så fick älsklingen tussilago igår i minneslunden, med egen privat vas (kyrkogårdsförvaltinningens vaser är för stora för tussilago). Lite tända ljus blev det också och några varma tankar.

I övrigt åkte jag till Hellasgården efter nagelreparationerna och tog en snabb promenad. Kilona smyger på en efter en och därmed är det hög tid att göra en investering. Har ju fått sluta med vattengympan, då jag fick för ont i axel och handled.  Ska försöka börja med lite styrketräning hemma, utan redskap.

Någon annan gång ska jag berätta om när Ralf och jag var nyförälskade och åkte till Hellasgården en kväll för en promenad och impulsivt tog oss ett nakenbad - till några fiskares stora förtjusning - eller förfäran.

Nu ska jag starta jobbdatorn och ta ett tag i mailfloden

1 kommentar:

  1. Stackars magou då. ;-)
    Det sista vill jag läsa om. *ler*

    SvaraRadera