måndag 30 april 2012

Ett projekt


Ett projekt som sprang ur sin puppa igår, var lite rensning på balkongen. Mina fuchsior hade börjat gå  i blom i växthuset inomhus, så de planterades om i två amplar och hängdes upp i solfattigaste hörnan på balkongen. Och när jag ändå är på gång, så blev det fönstertvätt, listtvätt dammsugning, omplantering av pelargonerna som jag köpte i lördags och lite annat

I lördags handlade jag på Blomsterlandet i Nacka, men när jag handlade åt min handikappade granne igår, så var jag på Plantagen här hemmavid. Och då fick en stjärnpelargon komma med hem - har tittat på den länge. Den ska dock planteras om i större kruka 

 En djupröd kärlekspelargon fick följa med hem även detta år
 och delar livet med en gammaldags pelargon (bland annat)
 Förra årets favorit, den starkt pepparmyntsdoftande doftpelargonen repricerades och fick flytta hit i år igen. I den andra korgen, står en citrusdoftande släkting, dock utan blommor än så länge
 Hängpelargonerna får stå för en spännande färgkombination i år
 Två somvar mindre nöjda under dagen, med väsande ångmaskin och dånande dammsugare var de här två, som till slut kunde få komma till ro, på samma kudde. IGEN!!!!
 De kunde till och med ligga där en lång stund utan att vifta med tassen och väsa åt varandra. Måste vara blommornas lugnande inverkan

1 kommentar:

  1. *ler* Knaskatter som alltid.
    Vilka fina bilder på blommorna.
    Stor Kram och Massor av Tazz :-)

    SvaraRadera