måndag 14 februari 2011

Stora, starka grabbar

gillar inte att vara sjuka och börjar känna sig lite intellektuellt uttunnade. Sällskapet på salen är väl inget att skryta med, och ett och annat, ganska sällan förekommande, samtal gör ingen skillnad.

Jag tog med lite böcker från krigsbiblioteket, men samtidigt känner Ralf att det kräver mer koncentration än han kan ge just nu - det är ju ändå störande moment hela tiden. TV'n ger ettan, tvåan, SVT BarnTV, fyran, femman och en Eurosport kanal att välja på - för 35 kronor per dag.

Långpromenader blir det väl inte, men iallafall till dagrummet och tillbaka, vad kan det vara?? 40 meter?? Hängandes på en hög gå stol. Men han kan ta sig till och från toaletten själv, duscha själv, och han har börjat äta. Nu gnäller jag på honom för att han gnäller på sjukhusmaten. Men idag smakade jag en sked av "köttbullarna och potatismoset". När jag kom till Nacka hade jag så ont i magen, med en stor klump i magmunnen och kramp. När jag kom till Gustavsberg mådde jag illa............

Nu har man pratat om att han ska komma hem till helgen "hur kan din hustru vara hemma"?

Nu är det så här - att hans hustru kommer att vara hemma ett par dagar, jag har den gudabenådade förmånen att kunna jobba hemifrån och har mest telefonmöten. Om jag måste ha öga mot öga möten, kan jag kanske åka några timmar.
MEN, jag kommer att vara hemma för att jag har oceaner av förlorad sömn de senaste tre-fyra veckorna och för att jag vill vara hemma och ta igen lite tid med Ralf.
SÅ - det blir nog en animerad debatt om ASIH och/eller hemtjänst.

Nu börjar jag sakta räkna ihop de ekonomiska konsekvenserna av detta
cirka drygt 20 dygns sjukhusvård á 80 kronor
bil till jobbet varje dag inkl minst två trängselskatter
telefonabbonemang som jag inte ens frågat vad det kostar
TV á 35 kr dygnet
Parkering varje dag på Karolinska
Tur att inte folkpensionen reduceras med sjukpenning
Och tur att man får en lite fetare bonus i år

Nu ska jag strypa mina katter, så att jag får sova lite längre än till tre inatt. Våra sovrutiner är lite annorledes just nu. Första nätterna sov vi i min halva av sängen - alla tre -medans Ralf halva stod tom. Då flyttade jag in i Ralf's halva och det har gått bra tills  igårkväll. Då tog katterna  min halva PLUS Ralf's halva halva, yttersta kanten lämnades i nåder till mig. Klockan tre inatt lade sig Bezzie över mitt ansikte och varje gång jag somnade om fick jag fem klor i armen eller kinden med uppmaningen "KLIA"!!!. Halv fem började Magou yla om frukost och använde mig som racerbana

Funderar på att försiktigt smyga in till gästsängen ikväll...........

1 kommentar:

  1. *ler* Går inte att låta bli.
    Åt både katter och man coh sen sjukvården som tycker du ska vara sjuksköterska.
    strålande
    Kram

    SvaraRadera