lördag 5 februari 2011

Man saknar inte kon förrän båset är tomt

sa alltid min gamla mormor.

Jag har väl inte tyckt att min man tillhört en av de städintensivaste personer jag känner. Han hjälper till men med lite övertalning och specifika uppgifter - uppgifter som jag kanske inte alltid tyckt varit så betungande.

Men vad f-n, nu får ju jag göra dom också. Jag får till och med tömma katttoaletten själv - bara en sådan sak!

Nystädat och klart för användning

Att tvätta har alltid varit min uppgift - men med egen tvättmaskin och torktumlare (som jag faktiskt bara haft i fem år) så är det inte speciellt betungande. Men sedan har tvätten alldeles av sig själv (?) vandrat in i lådor, skåp och garderober, dessutom vikt på ett extremt proffessionellt sätt, som jag aldrig ens kommer i närheten av.
Hmmm, det händer inte numera, nu är garderoben en hög i fåtöljen

 Och så var det det där med dammsugningen - VART TOG DEN VÄGEN????
När diskmaskinen går igång sisådär var tredje dag, så är den till 90% full av kattmatskålar och det är också anledningen till att den startas. Katterna har inga fat kvar att äta på.Måste nog köpa lite nya sådana också, ett besök på Brisak behövs.

Å andra sidan ser inte soffbordet ut som ett förvaringsmagasin för tidningar, tablettdosetter och annat smått och gott och köksbänkarna är alltid tomma.

Liksom sängen............ (katterna envisas med att tränga ihop sig med mig in min halva, trots den lediga halvan bredvid)

1 kommentar:

  1. Skrattar mitt i allt eländet.
    Kan inte annat.
    kommer kon tillbaka snart då ?
    Kram

    SvaraRadera