lördag 19 februari 2011

Arbetsläger med förhinder

Det blev ingen gymnastik, Ralf blev för dålig. Med järnvilja släpade jag ut honom på "en promenad" sammanlagt kanske 150 meter transportsträck, vilket krävde fyra pauser.Släpade ut honom i kafferummet och till lunch och middag, om inte jag gjort det undrar jag om han ens försökt själv. Särskilt som det var pasta till lunch. Med min mans smidighet hade han bara vänt, nu tvingade jag mattanten att hitta lite ärtsoppa i frysen som han fick. han åt en tredjedels tallrik!

Kort beskrivet, han blir bara svagare och svagare. Och inte vet jag om någon bryr sig på det där stället.

Och varför äter han inte????????????????????????

1 kommentar:

  1. Men shit va jobbigt.
    Går det inte att få honom förflyttad.
    Tror inte han har nån aptit.
    Sjukhusmat ÄR inte kulinarisk.
    Jo förresten, det är den.
    Jag låg inne på Ortopediska huset vid Globen och dom beställde restaurangmat. Jättegott, om jag bara hade kunnat äta.
    Man var tvungen att sitta i matsalen och precis som med din Ralf. Det var ett helvete att ta sig dit. Det var ett större helvete att sitta där, så jag gick tillbaka igen.
    iof lika hungrig dock men klarade det inte bara. Det gjorde för ont.
    SÅ, det finns säkert en mängd troligen normala orsaker till det. :-(

    SvaraRadera