söndag 13 februari 2011

Nu ska jag vara positiv

Nu verkar det vända för Ralf. Han är inte direkt uppe och deltar i danstävlingen, men han kan sitta upp, han kan med stöd ta sig till en rullstol och bli rullad ut till toaletten, han kan gå på toaletten, han har fått börja äta, han har lite färg på kinderna.

Kaloridropp, epidural, vätskedropp är borta och han klarar sig på alvedon och något morfinpreparat. Sista CVK:n tas nog bort idag liksom katetern.

I morse ringde Ralf strax före åtta och då hade han vågat sätta sig upp och sitta i sängen en lång stund på egen hand, utan hjälp. Och han var inte så rörig i huvudet som han var igår - utan helt OK! Men hans telefon har lagt av, det tjuter i den. Ska ta med hans mobil upp tror jag och avsluta telefonabonnemanget.

Idag ska jag be att jag får köra ut honom till duschen, hjälpa honom där, och klippa skägg och hår. Och nu ska jag gå och hacka till en god fruktsallad och ta med upp.

Men dråpslaget om A's död är ju inte positivt, faktiskt hoppades vi att de skulle komma och hälsa på den här helgen.

Pga de tråkiga omständigheterna i föregående inlägg så har jag skrinlagt mina egna planer. Idag blir det först Huddinge sjukhus och B, sedan Karolinska och Ralf.

1 kommentar: