lördag 6 februari 2016

Igår fanns det lite hopp om ett nytt liv

utan isgator, sörja, gråväder.

Idag är vi tillbaka till normalt arbete.

Dessutom går jag sönder över jobbet snart, så ohövlig som jag var igår, var länge sedan. Tyvärr var det inte rätt person, men det gällde att få tag på NÅGON. Förmåga att tänka själv har vi tyvärr aborterat bort vid anställningstillfället hos våra medarbetare.

Idag är det en klassiker - femmilen i Holmenkollen. Imorgon åker damerna tremilen. Så jag laddar upp med inomhusarbeten, som kan göras medan man lyssnar med ett halvt öra på rapporteringen. Synd på vädret dock, Holmenkollen i sol är en folkfest som får mig att vilja åka dit och uppleva jippot i verkligheten. Trots alla norrmän i skidspåren.

Borde dessutom åka till Tony och Ia och se hur deras renovering blev.

Framförallt borde jag fixa min datorkollaps - min PC och min printer har inte haft någon Connection på några veckor - idag tog jag till det ultimata, avinstallerade den. Och nu vill den inte installeras igen. Mitt i årsbokslutet. Kameran har helt plötsligt ändrat inställningar, så nu kan jag bland annat inte radera bilder från minneskortet.  Det kan man sitta och pyssla med framför TV'n

Att färgerna på bilderna igår blev lite udda, beror på att jag glömde ändra whitebalance från skugga till sol.

Den här damen fäller något fruktansvärt och har därför fått problem med magen, får nu bara skonkost och dietfoder och faller sakta ur av svält och umbäranden

Vi vill helst inte söva henne och raka henne, hon blir 12 år i maj. Därför ser pälsen konstig ut för nu klipper jag vilt bort så mycket päls jag kan för att hon inte ska få i sig alltför mycket.

Hon tassar ut på uteplatsen under mitt vakande öga och sitter där och tittar, lite läskigt när folk går förbi. Sååå skönt utan sele.

Lite senare var jag evigt tacksam över att hon gått in igen, för då fick vi besök. Tyvärr har jag inte ljudkamera, den konserten hade varit givande att spela in.  Förresten ska julgranen ut idag. Den svarta skuggan till vänster är min katt


Ja, ja jag förstår meddelandet

Det var en sur kärringjävel

DET kan du ge dig fan på, snorunge

Senare på kvällen blev det ännu mer spännande, då jag såg en svart svans vifta förbi utanför balkongdörren och trodde att jag låst ute min katt. MIN katt låg i stolen bredvid balkongdörren (på insidan) och sov. Hade glömt stänga en av dörrarna när jag kastat återvinning, så nu fick vi besök. Sprang ut för att jaga bort kisse - som blev så skrämd att den dök med huvudet före i stängd dörr. Stackare - då fick jag hjärteont, Nästa sekund hittade den ut och försvann.

Besöken lär nog öka  antal när vädret blir bättre och bättre. Stackars gamla Bettan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar