onsdag 25 augusti 2010

Naturalism

Så är man då tillbaka efter besöket i broder landet. Tror du att den förbeställda taxin kom som den skulle? Den var 10 minuter sen och jag hade en minut tillgodo till Arlanda Express när jag klev ur bilen. Men då hade det gått i 140 hela vägen in. Slängde en längtande blick på min bil medan jag väntade...

Visst är den vacker, granen som står vid tee på hål tre. Till höger är stubben. Den är viktig. På den läggs det ut mat till räven varje kväll. Räven är tämligen tam och åt med god aptit fast vi satt på verandan 15 meter bort och pratade. Men då hade jag inte kameran med mig

En del svamppromenader blev det. Dock lät vi dessa vackra otäckingar stå kvar i naturen

Det är vackert i skogen i Värmland
Men ödsligt..............


I år har man siktat björn knappt en mil härifrån. Vilket innebär att svamppromenaderna blev korta och högljudda. Vargen och lon kan jag klara, men inte björn. Hua!!

Den här lilla söta nallebjörnen behöver man inte bli rädd för. Mittemot gammelstugan på bergklacken finns en syrenbuske och där trivs lilla fröken på dagarna när solen ligger på från söder. Varannan dag regnade det visserligen, men då får man ju regnskydd av busken. Här snarkar hon gott under middagsvilan

Nu ska jag sova efter sisådär en 19 timmars dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar