torsdag 5 augusti 2010

Har'e vatt nå't??

Jodå, jag har fortfarande ont i nacken, dessutom har sträckningen sträckt sig mot axeln och ner i ryggen.

Vi var på Eskilstuna Zoo en dag, jag har aldrig varit där. Nu har jag varit där och jag behöver inte åka tillbaka, åtminstone inte på ett bra tag.

Dessutom var min kamera och jag inte bra, så det blev riktigt kassa bilder.

En anledning till att vi åkte dit, var att jag läst att Sandkatterna fått tre ungar. På tillbakavägen var de ute och visade sig, och de var riktigt ursöta. Väger ungefär en fjärdedel av vad mina katter väger. Dessutom var de riktigt orädda, travade käckt på precis innanför glaset utan några som helst bekymmer om att det stod massvis med folk utanför.

Det går inte att fota igenom glas. En enda fungerade närbild - och då vänder sig eländet om....

Brorsan höll sig på andra sidan inhägnaden för en uppfriskande tvättning efter sovstunden. Och jag var vid det här laget för trött för att orka gå runt och fotografera


Vi lyckades pricka in en dag för besöket som skulle vara lite mulen och blåsig - i Eskilstuna var det 28 grader och vindstilla. Aktiviteten hos värdfolket var minst sagt låg. Sumatratigern var - liksom övriga kattdjur - stillsam.
Nu läste jag i tidningen igår att de fått en baby - som nu visas upp. Jag tänker inte åka tillbaka bara för det!

Som tur är, har jag en egen panter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar