torsdag 13 maj 2010

Hä´ gick åt helvitte!

Fast du är för ung för att ha hört Lars Ekborgs eminenta monolog om hålet i magen och hatten

Någonstans läste jag att man inte ska ställa ut basilika innan nattemperaturen når över 10 grader. Men men - mitt hem var översmämmat av krukor av olika slag och mina inneblommor fick stå i en hörna och skämmas.

Ut åkte kryddorna (på balkongen där de ändå är lite mer skyddade) och så täckte jag dem med fiberduk varje natt.

I lördags drack jag vin med min styvson - dvs ingen fiber duk. Min största basilika slokade lite med huvudet nästa dag (liksom jag). Det var liksom tre basilika i samma kruka

Fiber duk på - och häromdagen kom solen!!! När jag kom hem så var det en ännu vissnare basilika - uttorkad.

Vatten!! och fiber duk!! Men igår konstaterade jag att det som i början av förra helgen var en hyfsad basilika nu är - några slemmiga trasor..............

Jag köpte två färdigodlade basilikor på Plantagen, som jag noggrant täckt med fiberduk. De är fint brunfrusna
Det här är den sista jag har kvar - får se om den överlever helgen

Planterade ut squashen i helgen som gick - har täckt med fiberduk varje kväll. Resultat?? En fascinerande mängd frostfläckar...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar