söndag 16 februari 2014

Taskig tajming

Båten skulle ju säljas först. Innan några andra affärer tar plats.

Men nu finns ju den lägenhet med liten uteplats, som jag spanat på i flera år till salu. Så det är väl bara att chansa och försöka.

Men inte nog att jag väntar på Volvo Penta och ett reparerat backslag. Jag väntar på golvläggaren också.

Nog för att jag gillar chabbychick/industrial, men det här är lite löjligt. Inte stampat jordgolv i och för sig, men väl rått betonggolv.
OCAB har godkänt att fuktskadan är lagad, så byggfläkten står ni i biblioteket tillsammans med diskmaskinen. Golvet kommer förhoppningsvis nästa vecka, efter beställning, men Vedum är segare vad gäller täckskivan.


Till saken hör att fyrorna i det här området inte säljs direkt på utrop, det kan ta några veckor. Och sedan kommer väl flytten mitt i sjösättningen. Och några jobbprojekt som ska vara klara i maj eller process har startat då.  Jaja, dygnet har ju 24 timmar och chefen sa så sent som förra veckan att då finns det ju utrymme att lägga till fler timmar till arbetsschemat.

Den här damen haltar av och till på vänster fram och har förmodligen lite åldersartros. Därför har hon fått kosttillskott - i form av Vitapro för katter.
Resultatet - alltså matvägrar hon.
Your choice, darling!!


31 januari såg det ut så här - vinterns första och enda snöstorm. Igår regnade det i det här formatet, på tvärsen och fönstret i vardagsrummet var helt täckt av rinnande vatten.

Men i morse sken solen en liten stund, efter herrstafetten hörde jag talgoxens tjipp tjipp och första snödroppen blommar utanför porten.

Fikade med A för två helger sedan och det var bra det, för då skällde hon på mig. Så nu har jag tränat i alla fall fem dagar av sju i genomsnitt per vecka och faktiskt så hjälper det mot värk i nacke, axlar och armar. Men jag är antagligen den enda som ropar Aaaaj vartannat simtag. Men idag så blev det inget, OS, Bostadsrättsförening, en tur till jobbet för att hämta lite papper och en (som tur var) resultatlös shoppingrunda i Sickla satte käppar i hjulet.

Något som har förändrats i mitt sorgearbete är att jag inte längre studsar upp med ett hysteriskt hävdelse/aktivitetsbehov klockan sju på helgmorgnar. Jag kan faktiskt tillåta mig att sega framför TV:n (och titta på curling som i och för sig börjar kl sex) och sedan ta dagen som den kommer lite. Visst finns det några checkpoints, men jag skriver inte att-göra listor för mitt vardagsliv och får inte panik om inte allt är klart klockan tre. Livet behöver inte fyllas med aktiviteter på samma sätt längre, det rullar på ändå. Och som jag sa i minneslunden på alla hjärtans dag, när jag lade dit en bukett rosor och tände lite ljus - att det är väl bra, älskling? Du som alltid skällde för att jag aldrig kan sitta still!

Jag har till och med börjat titta lite på konståkningen - det har jag inte gjort sedan Ralf gick bort..... Konstiga hang ups som man har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar