söndag 23 februari 2014

Det går inte

att fotografera vårljus - men det är vad vi haft både lördag och söndag. Talgoxarna flöjtar efter fruntimmer och blåmesarna tjattrar om bästa raggningsstället. Koltrastarna tackar för vinterns utfordring av förstklassiga äpplen och randiga solrosfrön, genom att söka nya utfordringsställen istället för att stanna och sjunga vackra kvällsånger.

Rådjuren har jag inte sett till på ett par veckor, men bara för att ifall att, har jag satt upp oasis med rådjursantimedel där alla tulpaner börjar sticka upp näsan. Utanför porten är de decimeterhöga, i södersolen på framsidan har de just stuckit upp näsan. Ljusgröna och krispiga och med större lockelse för rådjur än vad färsk sparris har för människosläktet.

Det nya golvet är på plats i köket, men täckskivan är på beställning. Därmed står diskmaskinen kvar i "biblioteket".  Ber en stilla bön att det hela kommer  på plats denna veckan,  jag har en chans att ha en privat visning i helgen som kommer. Lägenheten jag skulle tittat på idag, har skjutit sin visning på framtiden, sisådär en två-tre veckor pga av praktiska orsaker. Dessutom har jag inte klart med banken ännu om att köpa först och sälja sedan, egentligen var det ju meningen att båten skulle sålts och blivit min kontantinsats. Men den står där den står, Tony har i alla fall hittat en kille som demonterat babords backslag för reparation, bless their Little souls both of them.

Förseningen med banken beror delvis på en av de jävligaste arbetsveckorna på länge, inklusive två dagar i England, bokad med 30 minuters möten från 9-5 två dagar i rad. Om någon blev 5 minuter sen, föll hela planeringen. Arbetsdagarna på hemmakontoret gick i samma mönster, och det var omöjligt att få till ett samtal, vi ringde konstant om varandra.

Att man sedan bokar Englandsresa mitt i OS är ju liiite dumt, men shit happens.
Idag har jag åkt både femmilen på skidor och spelat ishockeyfinal. Under skidåkningen blev det inte så mycket annat gjort, mer än normala morgonsysslor (den började åtta!!) men under hockeyn hann jag avverka hela den monstruösa stryktvätten jag samlat på mig.

Nästa helg är det Vasaloppet - städa klädkammare kanske vore bra?

Nu hoppas jag att nästa vecka är av mer mänsklig natur arbetsmässigt sett, så att jag kan få jobba lite också. Det vore underbart att få komma framåt med en del projekt.

Den Stora Kärleken fick några ljus tända igår och ett litet samtal om vad som var på gång och vad han borde kunna hjälpa till med. Kollade Lottokupongen i morse - den här veckan hade han tydligen inte tid, i alla fall.

Snart börjar Australian Masterchef, innan dess ska jag hinna skicka i alla fall ett mail som avslut på en katastrof jag hade i knät hela förra veckan. Vore skönt att få lägga den till hävderna. Särskilt som det inte var min katastrof.

Och katten ratar kosttillskottet.................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar