söndag 5 september 2010

Det här inlägget behöver du inte läsa

det är mest för att jag experimenterade igårkväll och vill spara ner några av resultaten.

DESSUTOM, min kära dam, så var mitt svar i ditt mail om att jag uppdaterar bloggen då och då inte för att tigga beröm. Ville bara besvara ditt påstående om att du undrade vad jag höll hus. Och eftersom jag iallafall lagt in lite uppdateringar på de fyra veckor du varit tyst, så ville jag bara klargöra detta faktum.

Gårdagen blev lite lång med marknad och båtmässa, men efter att middagen lagats, så tog jag mig en stund och ordnade lite höstplanteringar på balkongen. Du ska slippa bilder av dessa, men jag satt och experimenterade med lite mörkerfotografering, när jag njöt av resultatet (och av att få sitta ner en stund)

Trots att blixten riktades i taket så blev det ingen mörkerfotografering

Å andra sidan blev det bara natta nästa gång

Men den här är iallafall lite utmanande - dvs att hitta något i bilden är utmanande

Nu återstår bara frågan - vad gjorde jag för att få den här bilden. Kunde ju vara kul att veta till en annan gång

Att fota uppåt med en lykta som bakgrundsljus var ju lite spännande. Det här bevisar varför man behöver stativ - man håller inte kameran så stilla som man inbillar sig

Fler ljuslyktor (fast det är samma) hittade den på Plantagen för 25 kronor och köpte EN. Hur dum får man vara???????


Ytterligare en bild som bevisar behovet av stativ när man jobbar med långsamma sluttider. Men samtidigt blev den lite charmig (tycker jag iallafall)

Om du undrar hur jag har tid att sitta och uppdatera sådant här så har jag
- tagit hand om och repat torkade kryddor i olika burkar
- gjort myntahonung
- plockat mer kryddor och hängt på tork
- lagat middag
- tagit reda på efter middagen. Bra att min man lagar egen mat vid behov, men ingen, absolut ingen, kan stöka till ett kök som han under processen
- kört ett par tvättmaskiner
- bakat ett stort grekiskt lantbröd
- uppdaterat min projektplan inför morgondagens genomgång
Simultanförmåga kallas detta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar