lördag 25 september 2010

Hjälpsam!!

Heja matte - ska vi bädda med rena lakan? Jag hjälper till!! Får jag välja vilka vi ska ha den här veckan?? Jag kan ligga på dem så att de blir varma och sköna på en gång (och lite lätt hårbeklädda)
 Alltså, jag AVSKYR när du slarvar och inte drar ut täcket ordentligt i alla hörnorna. Det bliiir kallt när det bara är lite tomt lakan över ryggen!
 Och här var det skrynklor kvar!
 Ska bara provligga liiiite.............
 Imorgon (läs lördag) så blir jag en äldre herre på sex år. Då ska jag få godis, säger matte (fast hon kunde ha städat min ögonvrå lite inför eventet)
 Inför den stora dagen måste man posera för lite bilder som matte kan skicka till gammelmatte
Eftersom matte har sitt fina överkast till låns, så kollar jag att det är OK på alla sidor när det läggs på
 
 Det är ett ansvarsfullt arbete - matte säger att lillägaren kommer att få ordentliga astmaanfall när det återlämnas - skulle jag orsaka något sådant??
 Jag provligger min plats - här sover jag varje natt, vid mattes fötter. När matte drömmer åker jag i golvet ibland - men för det mesta går det bra
 Det är tur att jag hjälper matte här hemma - för här är husses vanligaste pose medan vi andra arbetar. 40 minuter i telefon med sin lillebror. Och så säger dom att det är fruntimmergöra att prata i telefon.................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar