måndag 21 maj 2012

Maskrosors lugnande effekt

I torsdags har jag inget minne av vad jag gjorde. Men i fredags plockade jag maskrosor - 198 stycken.  I hastigheten blev det lite annat småplock i trädgården också. Tänk att hjärnan kan bli blank när man plockar maskrosor!

Igår tog jag en långpromenad till Ingarö Kyrka och plockade gullvivor på vägen. Blev lite nervös först, trodde Ralf skulle få nöja sig med maskrosor, men under den sist tredjedelen av promenaden hittade jag gullvivor.

Gökärt finns det gott om, men jag har inte hört någon gök ännu


Till slut blev det dock en bukettmed gullvivor, gökärt och vildapel
I övrigt kan väl sägas att hade jag inte fått en här fyradagarshelgen, och kunnat ägna den till hundraprocentig rekreation och att hinna ifatt lite här hemma - ja, då hade nog den berömda väggen varit nära. Det var länge sedan jag varit så nerkörd som nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar