söndag 21 april 2013

Drömliv

Inatt, kl 03:34 upptäckte jag att imorgon är det julafton. Och jag hade massor att göra på jobbet idag, folk att prata med, instruktioner att ge. Och jag hade inte julhandlat, inte köpt skinka, inte lagt in sillen, inte plockat fram en endaste tomte.

Det kändes lite stressigt, fast Ralf tyckte inte det, han höll på med egna initiativ. Och Ia tyckte att jag inte alls behövde gå tidigare från jobbet, det skulle jag väl ändå hinna med.

Varför drömmer man om julförberedelser i april?

Satte mig framför TV och slumrade slutligen till en liten stund - och fortsatte drömma på samma tema, fast nu satt vi runt ett runt bord hemma hos Ia och åt en enkel julmiddag med skinkmacka som typ tog fem minuter att äta. Sedan började Tony montera dörrar, för det var ändå så tråkig julafton. Sedan kom det gäster och då drack Tony upp Barbros bäsk som jag sparat.

Sedan var jag ute och körde största motorcykeln i regn i Brighton.

Drömtydning någon?

Sedan slår man upp tidningen och det första man läser är att Mange Olsson är död. Då undrar man om man ska bli ledsen eller om man ska bli glad över att Gubben i Månen får sällskap av en av sina allra störst idoler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar