söndag 26 oktober 2014

Kameraträning

Igår var jag bjuden till änkekollegan på lunch och för att beundra hennes ommöblering. Innan jag åkte dit, gjorde jag klar min egen ommöblering, och bjöd Gerry och Madde på förmiddagskaffe. Ovanligt men uppskattat besök

Idag tog jag mig tid att komma ut lite, räfsade gräs efter den dåliga gräsklippningen i början på veckan - jag är inte överens med vår gräsklippare och har sagt upp avtalet - åkte och tittade på den här lägenheten http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-torsby-varmdo-kommun-stadsvallsvagen-6a-6676315 och i den allmänna håglösheten fortsatte jag till Siggesta. Tänkte bara strosa runt lite, men i slutändan blev det den långa 3,5 kilometersslingan upp ovanför Sandön och seglingsleden.

Ponnyridningen har fått ledigt, men småhästarna får ändå lite kärlek och omsorg. De har ungefär samma frisyr de här båda.....

Alltså, har folk ingen aaaning om hur lågt skurna jeans beter sig??

Återgick till trevligare utsikt, de hade ett intensivt förhållande de här bägge

Lite folk var ute på fotbollsgolfen, så jag fick testa sportfunktionen på kameran

Det senaste inslaget bland aktiviteter är en skogshinder bana med klätterhinder, repgungor, stegar, trädbanor, åkselar och annat. Något för dig? Vägvisningen är rätt söt - det finns några som säger "ditåt" också


Egentligen tyckte jag inte att jag hade riktigt tid med en promenad, men helt plötsligt befann jag mig ändå i stora, vilda skogen. Som tur är, var jag ensam, så jag kunde sjunga med i musiken i min Iphone, så att alla vilda älgar skulle höra att jag kom

Högst upp på berget och maxzoom på objektivet - seglingsleden från Bolviken upp mot Karklöfaret


Det gjorde nog inget om man högg rent lite, så att utsikten kom tillbaka

Med Peter Le Marc i öronen - "hit kan ingen spåra oss"

Efter att ha halkat nerför hala mossbeklädda berg hamnade man i storskogen igen, planterad under andra världskriget enligt informationsskyltarna

Jag gillar mitt macro - jag behöver inte krypa på marken, utan kan stå raklång och zooma in. Niiiice

Kråkelund, som byggdes upp första gången på medeltiden - och första tecknet att det var dags att förbereda segelnedtagning inför tilläggning vid bryggan

Började känna mig lite mätt på skog

Och svampar i olika konstiga former och format

Som sagt, bra med makro. Till en viss gräns.... Han blev lite oskarp den lilla krabaten. Hoppas han hittar vinteridé snart

Båtarna i framkant ligger på Siggestas brygga, vid Bolviks brygga ligger några sengångare kvar. Till vänster om segelbåten kommer det inte att ligga någon mer Storebro

Det har varit en varm höst, höstsäden kan snart skördas

De här bestarna blev just utsläppta när jag kom tillbaka mot Siggesta.

Lite nervöst att bli upptäckt, staketet är inte såååå högt.

Här är Siggestas senaste tillskott till djurlivet (nej, inte bilarna i bakgrunden)

Gillar starkt frisyren på den lilla vita - så uppkäftig uppsyn

Skönt med zoomobjektiv så att man ändå kan fotografera närbild. Laman har ju ett bedårande ansiktsuttryck. Såååå söta


Hönsen är lika fina som vanligt, tre sorter finns det nu

Och sötast är Cochinhönsen med sina fjäderbeklädda fötter. Den här drack vatten med stort välbehag, men det är svårt att fotografera genom ett Gunnebostängsel, utan att få skuggor med från stängslet.


Så sedan var det hemfärd, repris på DownTown Abbey, rensa kantarellerna från förra söndagen och koka kantarellsoppa - som jag nu kommer att få äta de närmsta tre dagarna minst. Har kopplat upp jobbdatorn, skickat de mest brännande mailen och ska väl fortsätta med att organisera upp resten av allt det jag ligger efter med. Den här veckan ska väl förhoppningsvis bli något lugnare vad gäller möten, eftersom det är höstlov. Men onsdagen är ett heldagsmöte med kund, så då lär emailen vara full igen på torsdag. Upp som en sol, ner som en pannkaka.

Dags att byta dator....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar