söndag 5 oktober 2014

Turist

i egen stad innebar en snabbresa till Kungsgatan för att köpa kaffe, sedan tillbaka till Söder, buss till Tjärhovsplan, promenad via Feta kissen, förbi där Anders bodde som ung (nu hade jag fått sällskap av änkekollegan) Södermannagatan, Bondens marknad, fika på konditori (Barbro firade kanelbullens dag, själv var jag svulten) för att ta sig vidare mot Allhelgonakyrkan.

Vildvinet börjar rodna, trots att det ännu är varmt. Tänk så många spindlar det bor där.......


Här har många bus gjorts - allén utanför Södra Real. En gång var det dessutom pojkskola

Barbro samlar just nu på "det har jag aldrig gjort, och måste göras" listan, däribland har hon inte varit och besökt Himlen. Eftersom jag efter tre års planerande premiärbesökte stället för några veckor sedan, så guidade jag henne världsvant till våning 26. Tyvärr var lördagen (och söndagen) en väldigt disig dag. Men även om utsikten blev lidande, så blev skönheten desto större. Längst där borta bor jag!

Tyvärr blev det en spegling i glaset, men Finlandsfärjan blev en så fin detalj ändå....

Det var omöjligt att fotografera Katarina kyrka utan spegling. Tänk att man kunde återuppbygga tornet efter den stora branden!!

Gröna Lund har stängt för säsongen. Konstigt, det är fortfarande 15-16 grader varmt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar