torsdag 1 april 2010

Söndag 28 mars

Den här helgen har gått i städningens tecken. Eller rättare sagt - saneringens tecken! Men skönt var det att riva runt i dammtussar, bladrester och diverse klädhögar. Dessutom har jag utomhusarbetat.
Jag har dels börjat klippa häcken till vår nyinflyttade granne på hörnet - hon är rullstolsbunden och händerna ser mest ut som förvärkta klor, så att den stackars häcken som misskötts i fem år skulle få någon omsorg var inte att tänka på. Nu har jag och min vapendragare Sven-Erik börjat klippa ner den till botten - men med två värkande ryggar så går det sakta.
Dessutom så hade ju alla vinterns snöröjare den goda smaken att lägga alla snöhögar på våra gräsmattor, vilket innebär att vi också har fem ton grus på desamma - så det är sopa grus som gäller, vartefter snön smälter. Återigen Sven-Erik och jag.

Och så har jag börjat gå igenom rabatterna och klippa ner höstens vissna blommor. Tanterna tycker att vårt drottninggräs är så vackert med sina vajande vippor - men jag ser väldigt få tanter ute och klipper ner gräseländet när det börjar bli vår.

Den här veckan skulle jag vara ledig för att kunna tvätta fönster och annat innan båtarbetet börjar - mer om det i senare inlägg.

Katterna har nu hotats med bad i fyra veckor utan att jag hunnit med - den här långhelgen ligger de riktigt risigt till. Ia har numera tre katter! Hennes riktiga svärmor ligger på sjukhus igen, så Ia har hennes två birmor förutom sin egen. Hon påstår att en ny och mer effektiv dammsugare behövs. Ewy har ju redan två långhåriga och en korthårig katt, samt en långhårig schäfer, så hon har så hon klarar sig också.

Mina två har nu passerat stadiet från Sphynx katter i januari till att mera se ut som Devon Rex - det innebär dock inte att de inte fäller.... Samlar avfallet i en bunke som går till fåglarnas bosättning!

Snart är det dags...........





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar