lördag 17 april 2010

Kommunikation med PC reparatören


Tisdag förra veckan, samtal till PC reparatörens sekreterare


- hej, jag har fått ett virus som gör si och så, kan Kaneda hjälpa mig och rensa min PC?


- Pretty basic, det kan jag fixa själv åt dig




Onsdag förra veckan


PC'n lämnas in till reparatören på Statoil's huvudkontor på Magnus Ladulås av stressad plastfarmor


Onsdag kväll är det födelsedagsfika för storebror. Kommentar från PC reparatörens pappa:


För h-e låt inte henne göra det, hon skulle fixa min, och det tog min datasupport hela dagen att fixa till den igen och återställa vissa elementära funktioner, till exempel mitt mobila bredband (Det var hans jobbdator som han har med sig på diverse byggen runt länet)




Torsdag förra veckan

TYST




Fredag förra veckan

TYST



Lördag i förra helgen

TYST


Söndag i förra helgen

TYST


Måndag denna vecka

TYST


Tisdag denna vecka

TYST


Onsdag denna vecka

Försynt SMS från Plastfarmor: Det kanske inte var så pretty basic som du trodde?

Snabb svar från PC Reparatören: Enkelt, fixat med några knapptryck, jag har bara glömt bort att jag har den (!)

Svar från Plastfarmor: Aha! - Fröken Nollkoll!!

Ännu snabbare svar från PC Reparatören: Snarare fröken Upptagen som har mycket att göra men ändå tar sig tid för sina kära närstående i nöd

Eftertanksamt svar från Plastfarmor: Jaha, ja du lever ju ett fasansfullt hårt liv med ingen uppbackning alls


Torsdag morgon denna vecka

SMS från PC reparatören: Öhhhhhhhhhhhhh! Jag glömde den liksom hemma.........

SMS från Plastfarmor:Jaha mycket i huvudet?

SMS från PC reparatören: Ja - eller inget alls. Tar med den imorgon

SMS från Plastfarmor: Lägg den innanför ytterdörren

SMS från PC reparatören: Den LIGGER där - jag klev över den när jag gick


Fredag denna vecka

SMS från PC reparatören - hmmmm, min dag blev lite rörig, hur ser din ut

Hårdnackat SMS från Plastfarmor: Fullständigt kaotisk

SMS från PC reparatören: Jahapp, får offra min lunch och springa upp till dig då

Sur Plastfarmor: Jag har ingen lunch alls, men lämna den i receptionen!


Har nu fått nytt virusskydd nedladdat..............



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar