lördag 9 juni 2012

Livet leker - not

Har med en övermäktig ansträngning krupit upp ur lerträsket (där jag mest gnolar på Fantine's sång ur Les Miserabels "in this hell I am living") och gjort en agenda för dagen. Alltid dessa agendor, i skräck för att bara sitta ner.
Så på agendan står
- cykling en timme
- nytt filter till fiskarna och rengöring av akvariet -de står vid ytan och flämtar efter luft
- köpa blommor till gamla kryddrabatten och plantera detsamma
- köpa ny klätterväxt till balkongen, kasta luktärten som inte blev någon hit
- sortera avtal för föreningen
- dammsuga balkongen
- minneslunden

Borde räcka för att hålla dagen flytande.

Igår var yngsta styvsonen Mats med sambo Margaretha här och hälsade på och jag fick för första gången träffa mina nya bonusbarnbarn Emil och Erik. Söta?? Helt bedårande!!!!!!!!!!!! Och så väluppfostrade fast kvällen blev sen och jag inte har så mycket barnunderhållning hemma längre. Men Emil hittade en DVD med Gustav i bokhyllan, att räkna fiskar (och sniglar) i akvariet tog tid och att beundra katterna på respektfullt avstånd (gällde båda parter) var spännande. Kattleksakerna visade sig vara underhållning även för tvåbeningar, Erik hade en vippa som var omväxlande jättespindel och bläckfisk.

Imorgon är det dags för lerträsket och jobb igen. Det tar aldrig slut, det här svarta hålet där jag arbetar just nu. Och smärta och saknad blir aldrig mindre

1 kommentar: