torsdag 21 juni 2012

Var ska man sitta - var ska man stå

diktade Nils Ferlin. Såg en uppblossande debatt på en av bloggarna i min blogglista om huruvuda man ska stödja FN's flyktingkampanj som pågår just nu eller stödja misshandlade djur.

Ibland känner jag en desperation över var man  ska stoppa in sina bidragspengar och att man egentligen borde ge bort hela lönen.

Hjärt- och lungfonden och Cancerfonden turas om med sina reklamfilmer. Sedan kommer Cancerns alla underfonder, Barncancerfonden, Rosa Bandet, Blodcancerfonden.
Jag skänker en slant till Cancerfonden, dvs lösa växelpengar hamnar i en skål och betalas in en gång per år, det brukar bli en slant.

SOS Barnbyar, Unicef, Plan, Röda Korset, Childhood, och medföljande val - ÖstEuropa, Afrika, Sydamerika, Asien.
SOS Barnbyar var de som grabbade tag i mig utanför Coop för några år sedan och dit går det en slant varje månad. De fick själva välja mottagare, så en barnby i CentralAfrika är mitt mål

Stockholms Hundstall, Stockholms Katthem, Södertälje Katthem, Katthemmet Kompis, WHSCF.
Tja, det lokala katthemmet Tasseland brukar få ett bidrag med överblivna leksaker, klätterträd och kattmat ibland. Waxholms katthem har fått några räkpåsar och lite leksaker ett par jular.

Eller också får man betala en krona till alla. Eller följa mottot på jobbet "ingen kan göra allt, men alla kan göra något"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar